Vukovar – terenska nastava

Učenici osmoga razreda 23. rujna 2021. godine posjetili su Vukovar u sklopu terenske nastave iz povijesti. Obišli su najznamenitije lokacije u znak sjećanja na Domovinski rat: Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar, Spomen dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, Kukuruzni put – Put spasa, Župu sv. Filipa i Jakova, Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskog rata, Spomen dom Ovčaru, masovnu grobnicu na Ovčari, Velepromet i Borovo Commerce.

Zbog epidemiološke situacije, posjet bolnici bio je onemogućen. Učenike je na svim lokacijama pratila časnica hrvatske vojske Tamara Rupčić, koja je svojim zanimljivim pričama dodatno obogatila već postojeće znanje o ratnim zbivanjima. U Memorijalnom centru Domovinskog rata učenicima je održano predavanje na temu stvaranja Republike Hrvatske i političkog stanja prije, za vrijeme i neposredno nakon rata. Predavačica je na jednostavan i razumljiv način učenicima predstavila okolnosti u kojima se Hrvatska nalazila te ih ponekim pitanjima animirala i motivirala da se prisjete onoga što o domaćoj povijesti već znaju. Naposljetku su učenici razgledali dva muzeja: Gradski muzej Vukovar i Muzej vučedolske kulture. Prostor dvorca Eltz izrazito im se svidio zbog same lokacije muzeja (uz rijeku Dunav i predivan pogled), kao i zbog baroknog namještaja te raznih drugim umjetnina poput glazbenih instrumenata, pisaćih mašina i odjeće. Detaljan prikaz vučedolske kulture, pak, nikoga od učenika nije ostavio ravnodušnim te smo zajednički zaključili da je ta civilizacija iz razdoblja prije 5000 godina bila nevjerojatno napredna, a Vučedolci ostavili neizbrisiv trag u daljnjem razvoju čovječanstva i kulture.  Ovaj cjelodnevni posjet gradu Vukovaru učenike je pripremio na gradivo osmoga razreda koje im slijedi, gradivo o Domovinskom ratu. Cilj je ovoga posjeta bio osvijestiti učenike o strašnoj prošlosti grada Vukovara i strahotama koje su proživjeli stanovnici toga grada, kao i o tome kolika je njegova važnost u cjelokupnoj hrvatskoj povijesti.

Comments are closed.